S.T.E.P ROMANIA

AVANTAJELE DIVERSITATII IN CADRUL COMPANIEI

AVANTAJELE DIVERSITATII IN CADRUL COMPANIEI

By on February 26, 2021

Diversitatea angajaţilor aduce organizaţiilor de business o serie de avantaje, printre care:

  • Angajaţii care au caracteristici diferite aduc perspective şi informaţii diverse privind segmentul de piaţă al organizaţiei, iar acest fapt poate spori vânzările şi profitul;
  • Eterogenitatea echipelor de muncă promovează creativitatea în toate procesele din organizaţie; grupurile cu membri care au culturi diferite aduc idei şi perspective noi asupra sarcinilor de muncă, fapt care conduce spre soluţii creative;
  • Organizaţiile care sporesc diversitatea angajaţilor au costuri mai mici de training, costuri reduse asociate cu disputele legale, costuri mai mici pentru relocarea angajaţilor;
  • Companiile care au o bună reputaţie privind managementul diversităţii vor atrage candidaţi foarte valoroşi;
  • Angajaţii care au culturi diferite pot genera soluţii mai bune la diversele probleme ale organizaţiei;
  • Diversitatea angajaţilor conduce către o standardizare mai redusă şi către o mai mare flexibilitate a politicilor organizaţiei;
  • Mai multe studii care au analizat diversitatea privind genul top managerilor au observat că un număr mai mare de femei manager se asociază cu o performanţă mai mare a organizaţiei.

Un studiu realizat de Comisia Europeană în anul 2003 privind costurile şi beneficiile diversităţii subliniază faptul că acele companii care implementează politici de promovare a diversităţii la locul de muncă identifică beneficii importante, care le consolidează competitivitatea pe termen lung şi, în anumite cazuri, aduc îmbunătăţiri ale performanţei pe termen scurt şi mediu.

Consolidarea valorilor culturale la nivelul organizaţiei

  • Îmbunătăţirea reputaţiei corporatiste
  • Ajutor în atragerea şi păstrarea angajaţilor foarte talentaţi
  • Îmbunătăţirea motivaţiei şi a eficienţei personalului existent
  • Creşterea gradului de inovaţie şi creativitate printre angajaţi
  • Servicii mai bune, clienţi mai mulţumiţi
  • Contribuţie la depăşirea inconvenientelor produse de deficitul de forţă de muncă
  • Migraţia redusă a forţei de muncă
  • Rate de absenteism mai scăzute
  • Îmbunătăţirea accesului la noi segmente de piaţă
  • Evitarea costurilor asociate cu procesele în instanţă
  • Îmbunătăţirea capacităţii globale de management

 

Posted in: Uncategorized

Comments

Be the first to comment.

Leave a Reply

*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>