EFICIENTA SOCIALA SI INDEPLINIREA MISIUNII SOCIALE
By step on November 5, 2020
Performanţa întreprinderilor sociale include în principal evaluarea rezulta- telor nonfinanciare. Desi în mod cert, datele financiare prezintă un rol im- portant, eficacitatea unei întreprinderi sociale rezidă în mod fundamental în întâmpinarea nevoilor sociale, în îndeplinirea misiunii sociale.
Eficienţa socială este definită ca abilitatea de a îndeplini obiectivele sociale propuse.
Evaluarea eficienţei unei întreprinderi sociale încorporează mai multe tipuri de indicatori:
- Impact: consecinţele activităţilor pentru comunitatea mai largă
- Rezultate (outcomes): beneficiile realizate pentru grupul ţintă al beneficiarilor
- Ieşiri (outputs): ceea ce s-a realizat concret, cantitatea de bunuri / servicii obţinute prin derularea activităţilor
- Intrări (inputs): resursele ce contribuie la realizarea activităţilor.
Exemplu de indicatori
Reducerea izolării sociale
- dacă participanţii iau parte la activităţi noi (de exemplu im- plicarea în sporturi sau hobby-uri noi, vizitând locuri noi)
- dacă participanţii au mai mulţi prieteni
- nivelul de aptitudini sociale raportate de către participanţi
- dacă participanţii accesează servicii relevante pe care nu le-au folosit în trecut, cum ar fi transportul public
Scăderea stigmatizării persoanelor cu probleme de sănătate mintală
- Numărul de participanţi implicaţi în alte activităţi în afara serviciilor de sănătate mintală
- Numărul de incidente de discriminare raportate de către participanţi
- Implicarea comunităţii locale în activităţile organizaţiei
- Schimbarea atitudinii în cadrul comunităţii locale.
Comments
Be the first to comment.