S.T.E.P ROMANIA

EFICIENTA SOCIALA SI INDEPLINIREA MISIUNII SOCIALE

EFICIENTA SOCIALA SI INDEPLINIREA MISIUNII SOCIALE

By on November 5, 2020

1

Performanţa întreprinderilor sociale include în principal evaluarea rezulta- telor nonfinanciare. Desi în mod cert, datele financiare prezintă un rol im- portant, eficacitatea unei întreprinderi sociale rezidă în mod fundamental în întâmpinarea nevoilor sociale, în îndeplinirea misiunii sociale.

Eficienţa socială este definită ca abilitatea de a îndeplini obiectivele sociale propuse.

Evaluarea eficienţei unei întreprinderi sociale încorporează mai multe tipuri de indicatori:

  • Impact: consecinţele activităţilor pentru comunitatea mai largă
  • Rezultate (outcomes): beneficiile realizate pentru grupul ţintă al beneficiarilor
  • Ieşiri (outputs): ceea ce s-a realizat concret, cantitatea de bunuri / servicii obţinute prin derularea activităţilor
  • Intrări (inputs): resursele ce contribuie la realizarea activităţilor.

 Exemplu de indicatori

Reducerea izolării sociale

  • dacă participanţii iau parte la activităţi noi (de exemplu im- plicarea în sporturi sau hobby-uri noi, vizitând locuri noi)
  • dacă participanţii au mai mulţi prieteni
  • nivelul de aptitudini sociale raportate de către participanţi
  • dacă participanţii accesează servicii relevante pe  care  nu le-au folosit în trecut, cum ar fi transportul public

Scăderea stigmatizării persoanelor cu probleme de sănătate mintală

  • Numărul de participanţi implicaţi în alte activităţi în afara serviciilor de sănătate mintală
  • Numărul de incidente de discriminare raportate de către participanţi
  • Implicarea comunităţii locale în activităţile organizaţiei
  • Schimbarea atitudinii în cadrul comunităţii locale.
Posted in: Uncategorized

Comments

Be the first to comment.

Leave a Reply

*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>