Scop social şi economic clar
Întreprinderea va trebui să genereze beneficii tangibile (economice şi sociale) pentru membri, acestea fiind mai mari decât costurile.
Management motivat, experimentat şi dinamic
Intreprinderile care au un management motivat, experimentat şi dinamic, capabil să planifice şi să implementeze politicile de afaceri vor reuşi să echilibreze cu succes scopul social şi cel de afaceri al întreprinderii, reuşind să mulţumească atât clienţii cât şi beneficiarii – membrii întreprinderii.
Structură adaptatǎ
Structura trebuie să fie în conformitate cu nevoile şi așteptările membrilor şi capacităţile acestora de a parti- cipa. O structură prea complexă şi greu de înţeles pentru membri va descuraja participarea acestora.
Participarea
Este esentiala participarea tuturor factorilor interesaţi, iar în cazul întreprinderilor colective se are în vedere mai ales participarea membrilor care sunt proprietari şi utilizatori. Participarea înseamnă drepturi şi obligaţii, precum şi responsabilităţi: de a decide obiectivele, de a controla şi evalua rezultatele.
Reinvestirea profitului
Întreprinderile sociale, faţă de alte tipuri de organizaţii, reinvestesc sau păstrează sub formă de rezerve cea mai mare parte a profitului realizat.
Flexibilitate şi capacitate de adaptare
Întreprinderea socială va trebui să se poată adapta permanent unui context socio-economic şi de piaţă în continuă schimbare, şi de asemenea va trebui să ţină cont de dinamica aşteptărilor şi nevoilor membrilor ei.
Be the first to comment.