S.T.E.P ROMANIA

marketing

ROLUL MARKETINGULUI MODERN ÎNTR-O LUME ÎN SCHIMBARE

By on October 27, 2020

 1
Axa prioritară 4: Incluziunea socială și combaterea sărăciei
Obiectiv specific: 4.16 Consolidarea capacității întreprinderilor de economie sociala de a funcționa într-o manieră auto-sustenabilă
Titlu proiect: “IES- Inovare in Economia Sociala”
Cod SMIS proiect: 127700
Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020

 

INTREPRINZATORUL INDIVIDUAL

Noţiunea de marketing este relativ nouă. De origine anglo-saxonă, „marketing” este participiul prezent al verbului „to market” – a face comerţ. A apărut pentru prima dată în America, la începutul secolului trecut, însă dezvoltarea sa impetuoasă are loc după cel de-al doilea război mondial, odată cu explozia economică din Statele Unite.

Conceptia traditionala (marketingul producatorului/ vanzatorului)

Potrivit acesteia, marketingul este:

  • accesoriu faţă de producţie: o activitate minoră, puţin importantă;
  • limitat:

− în conţinut: se limitează la activităţile de distribuţie, vânzare, reclamă;

− în câmpul de aplicare: numai câteva bunuri de larg consum.

 

Concepţia modernă (marketingul cumpărătorului

Marketingul devine:

  • funcţia primordială a întreprinderii. Principalul activ al firmei sunt clienţii săi. Consumatorul (clientul) devine cea mai importantă resursă a întreprinderii (dificil de găsit, de sporit şi de înlocuit);
  • larg:

– în conţinut: de la studierea pieţei, realizarea produsului şi după vânzarea acestuia;

– în aplicabilitate: diverse metode şi tehnici de marketing sunt aplicate în activitatea pe care o desfăşoară şi de societăţi bancare, din turism, partide politice, organizaţii umanitare, filantropice, chiar şi biserici etc.

 

Funcţii generale ale marketingului

 

  1. Studierea pieţei, a nevoilor de consum: este punctul de plecare a oricărei activităţi de marketing. Fundamentarea deciziilor de marketing trebuie să aibă la bază informaţii reale asupra pieţei;
  2. Creşterea gradului de adaptare a firmei la cerinţele mediului de piaţă: presupune mobilizarea resurselor firmei (umane, materiale, financiare) pentru a răspunde eficient cerinţelor pieţei. Capacitatea de adaptare măsoară gradul în care oferta întreprinderii răspunde ca dimensiuni, structură şi nivel calitativ cererii pieţei;
  3. Satisfacerea deplină a nevoilor de consum (sau de utilizare) ale clienților: orice firmă trebuie să producă doar acele bunuri care satisfac cererea pieţei. Clienţii au la rândul lor un rol activ, formativ, în sensul cunoaşterii şi educării gusturilor şi preferinţelor, crearea de noi trebuinţe – ceea ce va permite, în final, creşterea cifrei de afaceri şi îmbunătăţirea poziţiei firmei pe piaţă, faţă de concurenţă;
  4. Maximizarea eficienţei economice: reprezintă scopul activităţii desfăşurate de fiecare firmă în condiţiile economiei de piaţă. Implică o alocare judicioasă a resurselor, o optimizare a structurilor de producţie şi a desfăşurării proceselor fluxului producţie-consum.

 

 

Posted in: Uncategorized

Comments

Be the first to comment.

Leave a Reply

*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>