S.T.E.P ROMANIA

Influența rețelelor de socializare asupra manifestării spiritului antreprenorial

By on September 28, 2020

Influența rețelelor de socializare asupra manifestării spiritului antreprenorial

Indiferent de tipul agentului economic (consumator/producător), specialişti sau antreprenori, reţelele de socializare facilitează interacţionarea şi comunicarea. Astfel, conceptul de antreprenoriat capătă noi conotaţii, iar antreprenorii trebuie să recunoască şi să profite de aceste oportunităţi. 

Studiile ofera o perspectivă pozitivă asupra prezenţei afacerilor în mediul virtual. Reţelele de socializare sunt un element hibrid între promovare și publicitate, care revoluţionează strategiile de comunicare cu clienţii și care determină crearea unor comunităţi apropiate şi educarea publicului. Extinderea publicităţii digitale restrânge mijloacele clasice de publicitate și promovare, având un impact mult mai puternic asupra publicului ţintă al fiecărei afaceri.

În era digitalizării, mediul online devine parte importantă a vieţii cotidiene. Reţelele de socializare revoluţionează comunicarea, determinând conceptul de antreprenoriat să includă mai multe aspecte decât acum cațiva zeci de ani. Accentul nu mai cade pe publicitatea efectuată prin intermediul clasicului ziar sau revistă, ci pe crearea unui brand cu proiecție virtuală și pe crearea

unei comunităţi în mediul rețelelor de socializare.

Rețelele de socializare au început să se dezvolte din ce în ce mai mult către sfera antreprenoriatului, iar acest fapt prezintă o importanță sporită în afaceri. Un număr mare de antreprenori aleg să se promoveze în special în social media și mai puțin în format fizic (prin pliante, broșuri și alte mijloace). Concurența obligă antreprenorii să abandoneze treptat mijloacele de publicitate clasice și îi determină pe aceștia să abordeze metode noi, inovatoare, de tipul social-media, specifice perioadei actuale.

Retelele sociale

O rețea socială este, general vorbind, o rețea de persoane cu scopuri comune, de exemplu o rețea de studenți, specialiști într-un domeniu. În ultimii ani, rețeaua socială a căpătat sensul unei rețele de utilizatori de Internet unde utilizatorii se pot înscrie și interacționa cu alți utilizatori, deja înscriși. Astfel, membrii unei rețele sociale sunt legați între ei în mod informal, fără obligații, dar de obicei contribuie activ la colectarea și răspândirea informațiilor pe întregul glob prin intermediul webului.

 

 

Facebook poate fi cu succes utilizat pentru operaţiuni de marketing, prin intermediul site-ului devenind posibilă stabilirea unor obiective specifice, astfel:

1) descoperirea firmei personale de către persoaane care caută produse şi servicii;

2) conectarea şi/sau angajarea cu clienţi actuali sau potenţiali;

3) crearea unei comunităţi în jurul afacerii;

4) promovarea de conţinuturi specifice, altele decât produsele şi serviciile oferite, cum ar fi articole de blog, sesiuni virtuale de comunicări, alte informaţii etc.

 

 facebook
Instagram, o rețea de socializare cumpărată în 2012 de către Facebook, deține în prezent 400 de milioane de utilizatori. Specificul ei este diferit față de cel al rețelei prezentate anterior, Instagram este folosită de majoritatea utilizatorilor pentru a posta poze și clipuri scurte representative activităților zilnice, dar care ar putea prezenta interes pentru alți utlizatori.  insta
LinkedIn este o rețea de socializare care se concentrează asupra mediului de afaceri, facilitând promovarea ofertelor de muncă de către marile companii/multinaționale, dar și căutarea de către antreprenori a unei forțe de muncă specializată. De asemenea, antreprenorii utilizează această rețea cu scopul de a împărtăși celorlalți utilizatori (antreprenori, manageri, angajați) activitățile desfășurate de către companie care promovează angajatul și îl dezvolta – fie din punct de vedere tehnic sau al inteligenței emoționale (acest lucru presupune promovarea indirectă a companiei).  linkedin
YouTube reprezintă acea rețea de socializare în care utilizatori încarcă materiale video cu scopul de a empatiza, distra sau chiar informa alți utilizatori referitor la diferite subiecte, în funcție de specificul fiecărui profil (utilizator). Antreprenorii pot folosi acestă rețea pentru a-și promova activitățile direct sau indirect. Se poate opta și pentru opțiunea de ads, dar aceasta nu este la fel de eficientă precum promovarea indirectă, deși costurile pot fi mai mici. youtube
Twitter poate fi utilizat cu succes pentru creşterea recunoaşterii brandului sau a mărcii unui produs. . Se recomandă ca primul pas care trebuie făcut pentru a folosi Twitter ca o soluţie de îmbunătăţire a afacerii constă în optimizarea secţiunii „Profil”, astfel încât acolo un om de afacere să fie identificat ca cea mai bună soluţie pentru un client. Se recomandă, de asemenea, legarea site-ului de afaceri prin intermediul Twitter şi invers, cu ajutorul „insignelor” sau „widgeturilor” puse la dispoziţie de provider. twitter
 

Apariția pe internet a retelelor de socializare a făcut posibilă comunicarea unei persoane cu sute sau chiar mii de alte persoane despre produsele și companiile care le furnizează. Astfel, impactul comunicării de la consumator la consumator a fost mult amplificat în piață. Reţelele de socializare sunt un element hibrid al mixului de promovare, deoarece într-un sens tradițional permite companiilor să vorbească cu clienții lor, în timp ce într-un sens netradiţional permite clienților să vorbească direct unul cu altul.

Instrumentele și strategiile de comunicare cu clienții s-au schimbat semnificativ odată cu apariția fenomenului cunoscut sub numele de social media, de asemenea, cu referire la segmentul de media format din consumatori. Această formă de comunicare mass-media presupune o varietate de modalități noi (uneori chiar persoane) care mijlocesc informațiile de la antreprenor la public și invers. Intenția finală rămâne constantă – educarea publicului referitor la produse, servicii, branduri, servicii, personalități sau probleme.

Comunicarea antreprenor – client/client potențial este considerată mult mai sinceră în mediul virtual, prin intermediul rețelelor de socializare, deoarece cei care oferă feedback se simt mai liberi pentru a evalua și mai puțin vulnerabili în fața celui care conduce afacerea, se simt în siguranță.

 

 

Posted in: Uncategorized

Comments

Be the first to comment.

Leave a Reply

*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>