EXEMPLE DE PROGRAME CARE SUSTIN DIVERSITATEA ANGAJATILOR
By step on February 24, 2021
Politici privind oportunităţi egale:
- Acţiuni care sprijină angajaţii să-şi dezvolte reţele de suport;
- Persoane suport pentru angajaţii cu dizabilităţi;
Includerea în auditul intern al resurselor umane a indicatorilor privind: genul, nivelul de educaţie, vârsta, etnia angajaţilor.
Recrutare, selecţie şi promovare a angajaţilor:
- Training pentru recruteri privind selecţia corectă;
- Politică formală privind recrutarea de candidaţi din grupurile subreprezentate;
- Program de mentorat pentru susţinerea noilor angajaţi;
- Eliminarea din deciziile de selecţie a criteriilor privind vârsta;
- Stabilirea unor criterii clare de promovare şi comunicarea acestora către toţi angajaţii interesaţi;
Programe pentru noii angajaţi
- Programe prin care noii veniţi în organizaţie încep să aprecieze valorile, abilităţile, comportamentele dezirabile şi cunoştinţele esenţiale pentru îndeplinirea rolului lor din organizaţie şi pentru participarea lor, ca membri ai organizaţiei. Prin aceste programe angajaţii noi încep să înţeleagă regulile şi normele nespuse ale organizaţiei (programe de mentorat, programe de training pe post).
Evaluare:
- Introducerea în evaluarea performanţei managerilor de indicatori specifici privind oportunităţile egale acordate angajaţilor, privind gestionarea adecvată a nevoilor şi a comportamentelor diferite ale angajaţilor;
- Identificarea nevoilor angajaţilor (de apreciere, de recunoaştere, de control, de dezvoltare) şi a măsurii în care managerii gestionează echipele de lucru ţinând cont de aceste nevoi;
- Analiza proceselor de resurse umane (recrutare, evaluarea performanţei, promovare) din perspectiva măsurii în care comportamentele şi atitudinile diferite ale angajaţilor sunt respectate şi integrate în decizii şi acţiuni;
- Stabilirea unor indicatori măsurabili de evaluare a performanţei angajaţilor, includerea acestora în sistemul de salarizare şi recompensare;
- Alocarea sarcinilor şi a proiectelor pe baze obiective şi nu pe baza unor preferinţe sau divergenţe personale.
Training şi dezvoltare:
- Programe de mentorat pentru angajaţii din grupurile subreprezentate;
- Workshopuri pentru manageri privind gestionarea diferenţelor şi a diversităţii culturale a angajaţilor;
- Operaţionalizarea şi dezvoltarea unor „competenţe” de tipul: empatie, autoapreciere şi reflecţie, deschidere, atitudine flexibilă, stabilitate emoţională;
- Identificarea unor stereotipuri care se regăsesc la angajaţi şi la manageri şi includerea în traininguri a unor activităţi de adresare a acestora;
- Programe de training pentru manageri, prin care să înveţe să identifice nevoi diferite ale angajaţilor şi modalităţi de a-i face pe aceştia să se simtă valorizaţi;
- Formarea managerilor pentru a gestiona adecvat situaţii în care un angajat are opinii diferite decât cele ale sale, referitoare la o sarcină sau o decizie.
Comments
Be the first to comment.