S.T.E.P ROMANIA

PASII INFIINTARII UNEI INTREPRINDERI SOCIALE

By on January 28, 2020

Axa prioritară 4: Incluziunea socială și combaterea sărăciei

Obiectiv specific: 4.16 Consolidarea capacității întreprinderilor de economie sociala de a funcționa într-o manieră auto-sustenabilă

Titlu proiect: “IES- Inovare in Economia Sociala”

Cod SMIS proiect: 127700

Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020

 

PASII INFIINTARII UNEI INTREPRINDERI SOCIALE

 

Acest buletin informativ este destinat persoanelor care trăiesc sau lucrează în comunităţi sărace şi care vor să producă o schimbare. Se doreşte a fi un instrument simplu şi practic, care să ghideze cititorii, potenţialii antreprenori sociali, prin câţiva paşi esenţiali înainte de lansarea afacerii sociale.

Este un instrument util atât pentru persoanele care au deja idei de afaceri şi o direcţie de acţiune conturată, cât şi pentru cei care caută o sursă de inspiraţie, cărora încă nu le este clar dacă întreprinderea socială este cea mai bună soluţie pentru ei.

Pasii care trebuie parcursi sunt urmatorii:

Motivatia: De ce vreţi să înfiinţaţi o întreprindere socială?

Clarificaţi care este motivaţia dumneavoastră de a începe o afacere socială. Aceasta va fi ancora la care vă veţi întoarce pentru a verifica şi valida fiecare etapă a înfiinţării. Studiati care sunt diferitele tipuri de intreprinderi sociale si masura in care întreprinderea socială este cea mai potrivită alegere pentru dumneavoastră.

Pregatirea consta in:

  • Identificarea ideii de afaceri
  • Analiza situaţiei comunităţii
  • Nevoile comunităţii pe plan economic şi social
  • Stabilirea obiectivelor întreprinderii sociale

 

 

 

Evaluarea inseamna o analiza temeinica a detaliilor legate de implementarea ideii de afaceri, cum ar fi:

 

  • consumatorii produsului sau serviciului oferit şi cum veţi ajunge la ei;
  • concurenţa dumneavoastră: care este piaţa în acest moment pentru tipul de produse / servicii furnizate de dumneavoastră, cine le mai vinde şi cât de satisfăcuţi sunt consumatorii dumneavoastră ţintă de acestea;
  • principalii colaboratori, angajaţii, partenerii, furnizorii;
  • echipa de management şi organizarea internă a afacerii dumneavoastră;
  • punctele forte şi slabe ale afacerii dumneavoastră;
  • contextul politic, economic, social, tehnologic al întreprinderii sociale.

 

Testarea se refera la interactiunea cu piata, relevanta din punct de vedere al succesului economic. In cadrul acestei etape, trebuie stabilite urmatoarele:

 

  • Produsul: are caracteristici clare care îl diferenţiază de alte produse, răspunde unei nevoi şi este
  • dorit de consumatori din motive care vă sunt clare;
  • Strategia de preţ folosită: se face în primul rând, în funcţie de consumatori şi cerinţele lor;
  • Canalele de distribuţie: ştiţi care ar fi partenerii de distribuţie pentru produsul/serviciul dumneavoastră, iar canalele pe care le-aţi ales sunt potrivite cu cerinţele consumatorului ţintă;
  • Promovare: poate fi costisitoare dar crucială dacă vă doriţi ca clienţii să ştie de dumneavoastră.

 

Planul de afaceri este un instrument de lucru simplu, sugestiv şi pragmatic. Scopul este de a demonstra o percepţie de ansamblu asupra afacerii şi înţelegerea aspectelor cheie, atât cele tehnice cât şi cele financiare sau de resurse umane.

 

Câteva sfaturi practice înainte de a începe să scrieţi planul de afaceri:

 

  • Folosiţi un limbaj simplu;
  • Elaboraţi un text uşor de urmărit şi prezentataţi informaţia într-o ordine logică;
  • Organizaţi informaţia pe capitole distincte;
  • Dovediţi entuziasm şi hotărâre şi în acealşi timp dovediţi că cunoaşteţi domeniul şi că planificările dumneavoastră sunt realiste;
  • Decideţi persoanele implicate şi responsabilitatea lor;
  • Revedeţi tot ceea ce scrieţi. Un plan bun este un plan rescris;
  • Organizaţi detaliile şi materialele ajutătoare în anexe.

 

 

 

 

 

 

      

 

 

Posted in: Uncategorized

Comments

Be the first to comment.

Leave a Reply

*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>